مخالفت لاوروف با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف " وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در چارچوب کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد، که راه‌حل دیگری بجز مذاکره و دستیابی به توافق برای حل و فصل مشکلات موجود در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد.

لاوروف با تاکید بر اینکه چنین مسئله‌ای در طرح‌های آتی ما جایی ندارد، افزود: از جمهوری اسلامی انتظار می‌رود تا به همکاری کامل خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور تایید فقدان هرنوع فناوری نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور ادامه دهد.

وی گفت: به عقیده من، مسابقه برای تحریم ایران، قطعنامه ماه ژوئن شورای امنیت سازمان ملل را تضعیف می‌کند و هرگونه پیشنهاد جدید برای اعمال تحریم‌های جدید به اقتصاد ایران آسیب جدی وارد خواهد کرد.

لاوروف افزود: همان‌طور که ما بارها اعلام کردیم، تحریم‌ها غالبا موثر نیستند، هرچند برخی مواقع استفاده از آنها ضروری است و این اقدام در ماه ژوئن سال گذشته لازم شدند، چرا که مقامات ایران علیرغم وعده داده شده از نشستن بر سر میز مذاکره برای اطمینان دادن به جامعه بین‌الملل در خصوص صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور خودداری کرده بود.

وی در این رابطه تاکید کرد: اکنون لازم است تا با دقت عمل فراوان دست به اقدام زد و طرحی مرحله‌ای برای اقدامات آتی در نظر گرفت و من راه دیگری برای برون‌رفت از وضعیت کنونی بجز مذاکره نمی‌بینم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد