جایزه زرشناس برای شهدای فتنه

 

جایزه زرشناس برای شهدای فتنه
جایزه زرشناس برای شهدای فتنه

یکی از پیشکسوتان مطبوعاتی تقدیر شده در جشنواره امسال جایزه خود را به شهدای فتنه پس از انتخابات تقدیم کرد.

کیهان نوشت: شهریار زرشناس نویسنده و روزنامه نگار قدیمی مطبوعات کشور در گفت وگو با کیهان، گفت که جایزه خود را به جوانان عزیز بسیجی و دیگر شهدایی تقدیم می کند که در فتنه سال گذشته و به دست عمال آمریکا و صهیونیست ها به شهادت رسیده اند.

وی که دارای 25 عنوان تالیف و کتاب است و سالهاست در عرصه مطبوعات کشور حضوری فعال دارد از سوی هفدهمین جشنواره مطبوعات در کنار احمد عزیزی، سعید مستغاثی، امیرحسین فردی، مجتبی مصباح یزدی، محمد ایمانی و حجت الاسلام معلی به عنوان «پیشکسوت مطبوعاتی» برگزیده شد.

در این مراسم که رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان صداوسیما حضور داشتند، علاوه بر پیشکسوتان مطبوعاتی از برگزیدگان جشنواره هفدهم نیز در بخش های گوناگون تقدیر شد.

 

مهر تأییدمجلس بر وروددانشجوی‌پولی به دانشگاه‌دولتی‌بدون آزمون


مهر تأییدمجلس بر وروددانشجوی‌پولی به دانشگاه‌دولتی‌بدون آزمون
مهر تأییدمجلس بر وروددانشجوی‌پولی به دانشگاه‌دولتی‌بدون آزمون/ کوچک‌زاده: خلاف اصول 30 و 40 قانون‌اساسی است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی مواد لایحه برنامه پنجم توسعه به بندهایی از ماده 24 رأی دادند که بر اساس آن دانشگاه‌های دولتی مجاز خواهند بود خارج از چارچوب آزمون سراسری با دریافت شهریه از داوطلبان دانشجو بگیرند.

 بر اساس بند(ه) ماده 24، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی مجازند از ظرفیت مازاد بر سهمیه آموزش رایگان خود و یا ظرفیت‌های جدیدی که ایجاد می‌کنند بر اساس قیمت تمام شده یا توافقی با بخش غیردولتی و با تأیید هیئت امنا در مقاطع مختلف دانشجو بپذیرد و منابع مالی دریافتی را حسب مورد پس از واریز خزانه کل به حساب‌ درآمدهای اختصاصی منظور کند.

همچنین بنابر بند (ی) ماده 24 و تبصره یک ذیل آن، دانشگاه های دولتی می‌توانند نسبت به تأسیس شعب در شهر محل استقرار خود یا دیگر شهرها و مناطق آزاد داخل کشور و نیز در خارج کشور به‌صورت خودگردان و با دریافت شهریه از داوطلبان اقدام کنند. پذیرش دانشجو در شعب دانشگاه‌های مذکور در داخل کشور خارج از آزمون سراسری انجام خواهد شد.

دکتر مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران و استاد دانشگاه در این زمینه به خبرنگار ما گفت: ابتدا تصریح می‌کنم که با تأسیس و راه‌اندازی مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای ادامه تحصیل جوانان مخالفتی ندارم و بخش خصوصی می‌تواند بر اساس قوانین نسبت به تأسیس دانشگاه آزاد و جذب دانشجو طبق ضوابط عمل کند و هزینه‌های آن را نیز از این طریق تأمین کند.

وی ادامه داد: اما موادی که امروز(سه‌شنبه) در مجلس به بحث گذاشته شد و بنده نیز در مورد آن اخطار قانون اساسی دادم، اجازه می‌دهد امکانات و اعتبار دانشگاه‌های دولتی که تا قبل از این از طریق آزمون سراسری جذب دانشجو می‌کردند، تحت عنوان "سهمیه مازاد بر سهمیه آموزش رایگان" می‌تواند در اختیار افرادی قرار بگیرد که بدون آزمون وارد دانشگاه می‌شوند.

این نماینده مجلس اشکال اول این رویکرد را نبود تعریف روشن از "سهمیه مازاد" دانست و گفت: سهمیه مازاد در کجا تعریف شده و چنانچه چنین سهمیه‌ای وجود دارد، یعنی دانشگاه‌های دولتی مازاد بر آنچه که دانشجو جذب می‌کنند، ظرفیت دارند، چرا این ظرفیت را در پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری لحاظ نمی‌کنند.

وی افزود: با توجه به جمعیت زیاد شرکت کننده در آزمون سراسری و تعداد قابل توجهی از آنان که از ورود به دانشگاه باز می‌مانند، چنانچه دانشگاه‌های دولتی ظرفیتی بیش از ظرفیت اعلامی در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری دارند، باید در این زمینه تجدید نظر کنند و از کانال آزمون سراسری دانشجوی بیشتری بگیرند.

کوچک‌زاده در توضیح ایراد دوم این مصوبه گفت: دانشجوی پولی و غیر پولی از حیث وظایف، حقوق و تکالیف متفاوت هستند و در اثر این روند، در آینده موجب سوق یافتن جذب دانشجو به این روش و از بین رفتن شأنیت مصرح قانون اساسی دانشگاه‌های دولتی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اصل 30 قانون اساسی اشعار می‌دارد که " دولت‏ موظف‏ است‏ وسایل‏ آموزش‏ و پرورش‏ رایگان‏ را برای‏ همه‏ ملت‏ تا پایان‏ دوره‏ متوسطه‏ فراهم‏ سازد و وسایل‏ تحصیلات‏ عالی‏ را تا سر حد خودکفایی‏ کشور به‏ طور رایگان‏ گسترش‏ دهد."

این استاد دانشگاه با یادآوری اصل 40 قانون اساسی ادامه داد: اشکال سوم این مصوبه مستند به اصل 40 قانون اساسی که تصریح می‌کند "هیچ‌کس‏ نمی‏ تواند اعمال‏ حق‏ خویش‏ را وسیله‏ اضرار به‏ غیر یا تجاوز به‏ منافع عمومی‏ قرار دهد."

وی افزود: عده‌ای مطابق قوانین و ضوابط حاکمیت، اجازه سرمایه‌گذاری و تأسیس دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را یافته‌اند و سرمایه خود را در مسیر آموزش دانشجو قرار داده‌اند، این در حالی است که در صورت ورود دانشگاه‌های دولتی به این حوزه، از آنجایی که مؤسسات و دانشگاه‌های دولتی مستظهر به امکانات دولت هستند و خود نیز تلاشی برای تحصیل سرمایه و امکانات نداشته‌اند، مؤسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در رقابت با آن‌ها ضرر می‌کنند که این مخالف اصل 40 قانون اساسی است.

این نماینده مجلس گفت: این اخطار قانون اساسی را در جلسه علنی مجلس نیز مطرح کردم و آقای ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت، تلویحاً تذکر را پذیرفت و گفت دولت باید به‌گونه‌ای عمل کند که موجب اضرار نشود و باید راهکارهای آن را مشخص کند.

به گزارش رجانیوز، بند (ه) در لایحه پیشنهادی دولت برای برنامه پنجم توسعه وجود دارد اما بند (ی) که صراحتاً بر پذیرش دانشجوی پولی بدون آزمون تأکید می‌کند، در کمیسیون تلفیق اضافه شده است، اگرچه نماینده دولت در جلسه امروز مجلس از این بند نیز دفاع کرد.

در جلسه روز سه‌شنبه همچنین مواد 26 و 28 برنامه پنجم نیز که مربوط به واگذاری مدارس دولتی بود به بحث گذاشته شد که مواد 28 و 28 مکرر یک برنامه پنجم حذف و ماده 26 برای بررسی بیشتر به تلفیق ارجاع شد.

متن ماده 26 به شرح زیر بود:

وزارت آموزش و پرورش مکلف است ساز و کار اداره امور مدارس و مجتمع های آموزشی در استان‌ها و مناطق خود را در چهارچوب مواد 13 و 16 قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت غیر دولتی تهیه و حداکثر تا پایان سال اول برنامه به تائید معاونت برساند به نحوی که از سال دوم برنامه سالانه حداقل سه درصد(3%) و در طول برنامه حداقل پانزده درصد(15%) مدارس دولتی به صورت غیر دولتی اداره شوند.

'حمید رسایی' در جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه با تشریح ماده 30 قانون اساسی مبنی بر موظف بودن دولت به قراردادن وسایل آموزش و پرورش به صورت رایگان تا حد خودکفایی در اختیار ملت، افزود: بر اساس ماده26 لایحه برنامه پنجم توسعه ، ما دولت را مکلف می کنیم تا پایان برنامه پنجم 20 درصد آموزش و پرورش را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و این رقم تا پایان برنامه می تواند به 100 درصد افزایش یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در متن لایحه دولت موضوع اداره مدارس به صورت هیات امنایی مطرح شده است، لذا آسیب اداره مدارس به صورت هیات امنایی کمتر از آن چیزی است که در مصوبه کمیسیون تلفیق آمده است.

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار رسایی گفت: در ماده 26 عنوان نشده که رایگان نباشد، بلکه گفته شده هر سال 3 درصد را باید به بخش غیر دولتی داد و این به معنی رایگان بودن نیست.

همچنین یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با استناد به اصل 110 قانون اساسی به ماده 26 لایحه برنامه پنجم توسعه اخطار قانون اساسی وارد کرد.

نقوی حسینی در جلسه علنی عصر سه شنبه مجلس گفت: نظر صریح رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان در تاریخ 1/6 89 خصوصی‌سازی درباره موارد ذیل اصل 44 است.  مسائل بهداشتی و فرهنگی مشمول خصوصی‌سازی نمی‌شوند و به این موضوع اشکالاتی وارد است.

نماینده مردم ورامین گفت: شاهد بودیم که وقتی آموزش و پرورش اقدام به تاسیس خدمات آموزشی کرد همه نمایندگان اعتراض کردند در حالی که مدیریت آن بر عهده آموزش و پرورش بود.

نقوی حسینی اضافه کرد: اگر مدیریت آموزشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنید معلم از بخش خصوصی وارد کلاس می‌شود. حال آنکه ما در حال حاضر در رابطه با کلاس‌داری معلمان اعتراض داریم و معتقدیم معلم باید از 'تربیت معلم' عبور کند و ویژگی‌های لازم را داشته باشد.
.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این خصوصی‌سازی شامل خصوصی‌سازی نیروی انسانی و مدیریت مدرسه است و به صلاح نظام نیست و مغایر اصل 110 قانون اساسی است.

لاریجانی که ریاست جلسه علنی عصر مجلس را برعهده داشت، این اخطار را نیز وارد ندانست و در پاسخ به نقوی حسینی، گفت: بنده خودم این مطلب را از رهبر معظم انقلاب پرسیدم و ایشان فرمودند من سیاست‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی و بهداشت و درمان را هنوز ابلاغ نکرده‌ام بنابراین متن مدونی نداریم اما قانون خدمات تصویب شده و این قانون نظراتی را درباره آموزش و پرورش دارد و در اینجا خصوصی‌سازی به معنای پول گرفتن از مردم نیست.

با پیشنهاد ونایی نماینده ملایر، ماده 28 که به دولت اجازه می‌داد به منظور کاهش تصدی‌گری و با حفظ حق سیاستگذاری و نظارت کیفی از توسعه مدارس غیردولتی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط از طریق واگذاری مدیریت، فروش اقساطی یا اجاره بلند مدت، فروش ساختمان‌های نیمه تمام یا آماده بهره‌برداری و واگذاری زمین‌های دولتی با کاربری آموزشی به صورت اجاره بلند مدت با نرخ ترجیحی و ارزان قیمت حمایت نماید،حذف شد.

همچنین بررسی ماده 28 مکرر یک نیز که به وزارت آموزش و پرورش اجازه می‌داد در اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری در طول برنامه نسبت به واگذاری منافع حداقل 20 درصد از اموال منقول و غیرمنقول اعم از مدارس و واحدهای آموزشی خود به متقاضیان تاسیس مدارس غیردولتی با اعطای اجازه تکمیل و بهینه‌سازی و حداکثر استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی ناشی از آن در قالب قرارداد اجاره و مشابه آن برای دوره‌های بلند مدت اقدام نماید، با تذکرات متعدد نمایندگان در مورد مغایرت آن با اصل 30 قانون اساسی مواجه شد که داریوش قنبری نماینده ایلام، جعفری نماینده سمیرم و نوروزی نماینده رباط‌کریم و هدایتخواه نماینده بویراحمد، این تذکرات را مطرح کردند.

نوروزی نماینده رباط‌کریم در این تذکر، تجربه واگذاری سالن‌های ورزشی و فرهنگسراها را غیرقابل قبول توصیف کرد که نهایتا ابوترابی‌فرد رییس جلسه با قبول نکردن این اخطارها، موارد این ماده را جزء امور حاکمیتی ندانست. پس از آن با پیشنهاد حذف اخوان نماینده اصفهان و با این استدلال که آموزش و پرورش حاکمیتی است و نه تصدی‌گری و صحبت‌های نماینده بوکان به عنوان نماینده مخالف که آن را مغایر با اصل 30 نمی‌دانست و دهقان نماینده طرقبه که این قبیل واگذاری‌ها را در حد ترکمنچای توصیف کرد، این ماده حذف شد.



دشمن می‌کوشد ماهیت ضداستکباری 13 آبان مشخص نشود


دشمن می‌کوشد ماهیت ضداستکباری 13 آبان مشخص نشود

دشمن می‌کوشد ماهیت ضداستکباری 13 آبان مشخص نشود

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: دشمنان اسلام و انقلاب تلاش می‌کنند تا ماهیت ضداستکباری روز 13 آبان مشخص نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علاء‌الدینی امروز در آستانه فرارسیدن راهپیمایی ضداستکباری 13 آبان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دماوند اظهار داشت: شهادت دانش‌آموزان در سال 1357، تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358و تبعید حضرت امام در سال 1343 از ایران به ترکیه به دست رژیم ملعون پهلوی رویدادهای مهم آبان ماه است که به هم پیوسته می‌شود و در نهایت رنگ مبارزه با استکبار می‌گیرد و برای ما جهاد مقابل اجانب را تداعی می‌کند.
وی تصریح کرد: وظیفه ما در بعد استکبارستیزی این است که بدانیم دشمن به دنبال این است تا شاخصه استکبارستیزی را از هر اهداف روزمره ما جدا کند.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: دشمن به وی‍‍‍ژه تلاش می‌کند تا روحیه استکبارستیزی از 13 آبان جدا شود چراکه مولفه اصلی شکل‌دهنده این روز، حرکات و آرمان‌های استکبارستیزانه است.
علاءالدینی ادامه داد: دشمن می‌خواهد ماهیت استکبار مشخص نشود و در فتنه سال قبل نیز دیدیم که تلاش دشمن بر این بود تا ماهیت ضداستکباری 13 آبان مشخص نشود.
وی با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی 13 آبان و مشارکت در این برنامه بسیار مهم بیان داشت: ارتباط با فرهنگ ناب شهادت مهم‌ترین فصل جداکننده ماه آبان از سایر ماه‌ها است.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که حضرت امام در کشور انجام دادند، باز کردن بابی بود که فقط خداوند بر مجاهدان، آن باب را می‌گشاید و به گفته امیرالمومنین (ع)، جهاد بابی است که خداوند برای بندگان خاص خودش در نظر می‌گیرد.
علاءالدینی افزود: امام با روحیه اخلاص و تعهدی که داشتند، توانستند در جامعه اسلامی روحیه‌ای را ایجاد کنند که مردم نه تنها مشتاق گشوده شدن باب جهاد شدند بلکه در عمل هنگامی که زمان جهاد فرارسید، همگی برای سبقت گرفتن از هم در این میدان به تلاشی مقدس دست زدند.
وی اضافه کرد: می‌توانیم از جمله افرادی را که در امر جهاد پیشگام شد، آیت‌الله قاضی طباطبایی بدانیم که در سال 1358 به عنوان نخستین شهید محراب در تبریز به خیل مجاهدان حقیقی انقلاب پیوست.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: در میدان جهاد، هیچ کس از جوان و نوجوانان و پیر و سالمند دیگر سن و سال نمی‌شناسد.
علاءالدینی بیان داشت: در میدان جهاد، پیری همچون آیت‌الله قاضی طباطبایی در سال 1358 توسط منافقان شهید می‌شود و جوانی مثل حسین فهمیده نیز هم‌راستا با بزرگانش در این مسیر گام برمی‌دارد.
وی تصریح کرد: عظمت شهادت حسین فهمیده در نسل نوجوان و جوان بسیار تاثیرگذار شده و به دنبال او، الگویابی‌های شهیدان از کسانی مثل فهمیده آغاز می‌شود.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: شهید حسین فهمیده تنها نوجوان بسیجی 13 ساله نیست که وارد میدان جهاد شد و تنها یکی از خیل مشتاقان نوجوانی است که در مسیر انقلاب زحمت کشیدند.
علاءالدینی عنوان داشت: این افراد دست‌آموز دانش‌آموزانی بودند که در سال 1357 در محیط دانشگاه در دفاع از ارزش‌های انقلاب توسط ساواک مورد هجوم قرار گرفتند و 56 نفر از آنها به شهادت رسیدند.

طعنه حداد عادل به سید محمد خاتمی


طعنه حداد عادل به سید محمد خاتمی

بیاد دارم که در زمان اصلاحات خود آقای خاتمی گفت که تنها 20 زندانی سیاسی وجود دارد ولی باز هم بیگانگان می‌گفتند که در ایران تعداد زیادی زندانی سیاسی وجود دارد که باید به وضع آنها رسیدگی شود.
فارس: غلامعلی حداد عادل در مراسمی که به مناسبت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در دانشگاه تهران برگزار شد، سخنرانی کرد که البته سخنرانی وی با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.

غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسمی که به مناسبت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد، سخنرانی کرد که حاشیه نگاری از سخنرانی وی به شرح زیر است.

* قرار بود حداد عادل ساعت 15 در محل سالن شیخ انصاری دانشکده حقوق حضور یابد که تأخیر وی باعث شد تا مجریان این برنامه از پخش کلیپ برای پر کردن وقت حضار استفاده کنند، بر همین اساس دو کلیپ قبل از حضور حداد در سالن به نمایش درآمد.

*بعد از پخش 2 کلیپ یاد شده مجری برنامه پشت بلندگو رفت و اعلام کرد که قرار بود آقای حداد تا این لحظه به سالن برسند ولی تاکنون وی به دلیل بارش باران نتوانسته‌اند در سالن حضور یابند و ما هم دیگر کلیپی نداریم که برای شما پخش کنیم!

* نبودن کلیپ باعث شد که مجری برنامه یک بار دیگر عناوین برنامه را قرائت کند که همزمان با این موضوع حداد عادل نیز وارد سالن شد.

*بعد از سخنرانی حدادعادل قرار بود از دانشجویانی که قبلا ثبت نام کرده‌اند دعوت شود تا نظرات خود را در حضور حداد بیان کنند، ولی مجری برنامه گفت که کسی برای این مسئله ثبت نام نکرده است!

*همزمان با سخنان مجری در مورد عدم ثبت نام دانشجویان برای اظهارنظر، یکی از دانشجویان از انتهای سالن گفت که من قصد صحبت داشتم ولی کسی از من ثبت‌نام نکرد که مجری از این شخص خواست تا با حضور در پشت تریبون نظراتش را بیان کند.

*رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوال این دانشجو که از وی خواسته بود که فیلم مستند 444 روز مانده به آزادی را مشاهده کند و سپس در خصوص وجهه ایران بعد از تسخیر لانه جاسوسی اظهارنظر کند، گفت: زمانی که ما سیلی محکمی را به گوش آمریکا زدیم نباید توقع داشت که آنها ساکت بنشینند بر این اساس آمریکایی‌ها از طریق ابزار تبلیغاتی خود فیلم‌ها و کتاب‌های زیادی را علیه حرکت دانشجویان ساخته‌اند و همواره تلاش کردند که از ایران چهره‌ای زشت نشان دهند.

*در ادامه برنامه هم یکی دیگر از دانشجویان اجازه خواست که صحبت کند که حداد عادل نیز از وی خواست تا پشت تریبون حاضر شود و بعد نظرات خود را بگوید.

*این دانشجو از عدم حضور حداد طی سال‌های قبل در دانشگاه تهران انتقاد کرد که حداد عادل در پاسخ به وی گفت: "که آیا کسی از من دعوت کرده است که به من می گویید چرا نیامده‌ام ".

*بعد از پایان سخنان این دانشجو وی به سمت درب خروجی حرکت کرد تا از سالن خارج شود که حداد از وی خواست تا با حضور در سالن پاسخ سؤالاتش را بشنود.

*جداد در پاسخ به سوالات این دانشجو که در سخنان خود مسائلی را مطرح می‌کرد و در پایان می‌گفت که البته این مسائل به من ربطی ندارد، گفت: این آقا همه مسائل را بیان کردند در حالی که قصد داشتند چیزی نگویند.

*همچنین حداد در پاسخ به این دانشجو که همواره طی سخنان خود درخواست می‌کرد که نگیرندش، گفت که مطمئن باشید کسی با شما کاری ندارد و شما می‌توانید نظرات خود را آزادانه بیان کنید.

*حداد عادل همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت که بیاد دارم که در زمان اصلاحات خود آقای خاتمی گفت که تنها 20 زندانی سیاسی وجود دارد ولی باز هم بیگانگان می‌گفتند که در ایران تعداد زیادی زندانی سیاسی وجود دارد که باید به وضع آنها رسیدگی شود.

موسوی، کروبی را سوار ماشینش کرد و حصر را شکست


موسوی، کروبی را سوار ماشینش کرد و حصر را شکست
ملاقات اخیر کروبی با موسوی(در خانه موسوی) و ادعای این که «موسوی در اقدامی انقلابی حصر را شکسته و کروبی را با ماشین خود به درون خانه برده»، اسباب تردید و تمسخر را در محافل حامی فتنه سبز فراهم کرد.

«علیرضا- ر» از عناصر فراری در این باره نوشت: «موسوی در یک اقدام انقلابی» (؟؟؟)... بامزه بود! دو انقلابی ضد انقلاب به طور انقلابی پائین تر از انقلاب با هم دیدار کردند و سایت ها نوشتند که موسوی در «یک اقدام انقلابی» سوار ماشین شخصی اش شد، ناگهان از خانه بیرون زد و.... و خلاصه طی این حرکت «انقلابی» موسوی حصر خانگی کلا شکسته شد. این که چرا موسوی اقدام نمی کند، وقتی اقدام بکند همچنان «انقلابی» عمل می کند البته مسئله ای است مشخص. ولی اینجا این سؤال پیش می آید که چرا اینهمه روحیه و اقدامات انقلابی موسوی فقط اینجور جاها فوران می کند؟

نویسنده سایت خودنویس آنگاه 3 احتمال طنزآلود را مطرح کرده است: 1. موسوی در حالت معمول پسر خوبی است. انقلابی هم هست. کاریش نداشته باشی نهایتا همان می نشیند ماهی یک بیانیه می نویسد با کسی هم کاری ندارد. ولی همچی که عکس زنش را نشان بدهی یا مهمان را از دم در خانه اش راه ندهی یا به هر شکلی ماجرا شخصی بشود همین پسر خوب ناگهان «در یک اقدام انقلابی» یک کارهایی می کند که همه کف لمه می کنند. در مجموع برای این که موسوی یک تکانی به خودش و جنبش بدهد کافی است یک کاری بکنید که یک ماجرایی برای شخص خودش پیش بیاید. الباقی را ماشالا خودش انقلابی است و استاد!
2. تا جایی که ما بلدیم حصر خانگی به یک چیزی می گویند که طرف نتواند با کسی رفت و آمد داشته باشد. اگر کروبی که خودش حصر خانگی است می تواند لااقل تا دم خانه موسوی برود چرا موسوی که اقدامات انقلابی هم بلد است نمی تواند برود دم خانه کروبی؟ البته کتک خور موسوی مثل کروبی ملس نیست ولی آن روزی که ریختند دیوار خانه کروبی را آوردند پایین، عالم و آدم رفتند منزل کروبی همین موسوی همین جایی که الان نشسته همچنان نشست و طبق روال طی یک بیانیه کوبنده این اقدام را مثل بقیه اقدامات محکوم کرد.
3. در مجموع اگر یک نفر به موسوی یادآوری بکند که رهبر یک جنبش اعتراضی است نه یک اعتراض به هر ماجرای شخصی من خیلی ممنون می شوم. کروبی کاپیتان این جنبش است. حرکت بدون توپ می کند، پاس گل می دهد، از تله آفساید به راحتی فرار می کند، هزار تا کار دیگر بلد است بکند ولی کسی نیست که ضربه تمام کننده را بزند. در حال حاضر اگر موسوی را از وسط زمین برداری ببری وسط تماشاچی ها یا حتی بیرون استادیوم بنشانی هم باز احوال بازی توفیر زیادی نمی کند چه بسا که بازی روانتر هم بشود. آقای موسوی! بغیر از مسائل مربوط به دم خانه و توی خانه ات چه راهی برای پیش بردن جنبش داری؟ به قول کروبی دوتاشو بگو!
خودنویس درپایان یادآور شده است: آقایان سایت های سبز! شما سایت خبری- تحلیلی- سیاسی هستید، نشریه طنز نیستید که. وقتی می نویسید موسوی «در یک اقدام انقلابی» سوار ماشینش شد رفت سر کوچه آدم خنده اش می گیرد. به خدا خبر را جور دیگری هم می شود بولد کرد، نخندانید ما را!
یادآور می شود کروبی و موسوی در دیدار «انقلابی»! مورد اشاره با نبوغ منحصر به فردی! خود را پشت عنوان ملت مخفی کرده و گفته اند: به مصلحت نیست بین صفوف ملت تفرقه ایجاد کنیم و ده ها میلیون نفر از معلمان و کارگران، دانشجویان و اساتید را خس و خاشاک یا میکروب و فتنه گر بنامیم.