فتنه گران؛ مطرح شدن حتی به قیمت بدنامی بیشتر |
منزل کروبی در چند شب گذشته شاهد تجمع های اعتراض آمیز مردم به هتاکی های اخیر او بود تجمع کنندگان در شعار های خود محاکمه و خلع لباس کروبی را مطالبه می کردند. |
سه شب قبل این اجتماع با فحاشی فرزندان کروبی به مقدسات نظام و تیراندازی به سوی مردم معترض همراه شد. گفته می شود در این تعرض به مردم چهار نفر زخمی شده اند. اما یکی از فرزندان این عنصر فتنه گر در مصاحبه با سایت ضدانقلابی جرس ( ارگان برون مرزی سران فتنه) مدعی حمله به منزل او شد. در شیراز نیز تجمع و عزاداری مردم در مقابل مسجد آتشی ها در اعتراض به هتاکی های جدید علی محمد دستغیب به ساحت مقدس ولایت فقیه پاسخی جز سنگ پرانی و چماق کشی اطرافیان وی و زخمی شدن حدود ده نفر از مردم معترض نداشت. تمایل به مطرح شدن و روی آنتن قرار گرفتن نکته ای است که جریان فتنه حتی به قیمت بدنامی بیشتر در داخل به دنبال آن است. در هفته گذشته خبرهایی از قصد میرحسین موسوی برای برگزاری مصاحبه مطبوعاتی در آستانه روز قدس منتشر شد. اما وی موفق به این تحرک نشد. همزمان با این تحرکات یک روزنامه نگار لبنانی مرتبط با دیپلمات های غربی در دیدار با یک خبرنگار قدیمی ایرانی گفته است: « غربی ها اخیراً توسط یکی از نزدیکان سران فتنه به او پیغام داده اند که با توجه به مشکلاتی که بر سر اجرای تحریم های ضد ایرانی وجود دارد، آنها تمایل دارند که پیش از پذیرش شکست قطعی، به نوعی ابتکار عمل را در دست گیرند و به بهانه ای این پروژه را کنار بگذارند و به همین دلیل بهتر است یکی از سران فتنه طی درخواستی از سران کشورهای غربی بخواهد که تحریم های ضد ایرانی را تعدیل کند تا با این اقدام هم اپوزیسیون تقویت شود هم آبروی غرب در این موضوع نرود. اما رسانه های حامی جریان فتنه به وضوح سرخوردگی هواداران فراری را به نمایش گذاشته اند. هواداران در کامنت هایی که در این رسانه ها می گذارند همچنان از بی برنامگی سران فتنه برای این روز و اصلاحات آنان با یکدیگر می نالند و گاه حتی وعده وعیدهای این روزهای آنان را به تمسخر می گیرند. بخش اعتدال نمای جریان فتنه به رهبری محمد خاتمی هم به نمایش استقلال عمل خود از دیگر سران فتنه ادامه می دهد. گفته می شود محمد خاتمی از امضای بیانیه مشترک با موسوی و کروبی به مناسبت روز قدس خودداری کرده است. حتی بر اساس برخی از اخبار وی با وساطت آقای سید محمود دعایی تلاش کرده است ملاقاتی با یکی از مسئولان عالی رتبه نظام داشته باشد. این تلاش سران فتنه برای مطرح شدن ظاهراً بر اساس یک سناریوی غربی طراحی شده اس |
استراتژی جدیدجریان فتنه در مقابله با اعتراضات مردمی
زمانی که وقوع اعتراضات و تجمعات اخیر مردمی باعث شد مهدی کروبی در انتخابات گذشته همراه با کاندیدای وهن زده دیگر انتخابات نتوانستند به منویات خود در ایجاد انحراف در روز قدس نایل آیند و همچون سال گذشته شعار نه غزه،نه لبنان فقط مرم ایران سر دهند، به استراتژی جدیدی متوسل شدند و آن استراتژی استفاده از امکانات نظام علیه مردم است .
در همین زمینه کروبی توانست با تطمیع برخی محافظان خود وسو ءاستفاده از موقعیت، آنها را به تیراندازی به سمت مردم بی دفاع و مظلوم وادار نماید و حالا چون از عواقب این جنایت خونین خود می ترسد جامه انزوا را در پیش گرفته ، چرا که اعتقاد دارد بزودی خشم مردم ایران، او و اربابان خود فروخته اش را خواهد گرفت.
حامیان جریان فتنه هم که میبینند که خط اول هنجار شکنی آنهادچار ناکارآمدی شده و در لاک دفاعی فرو رفته است ، صلاح را بر دید و بازدید گذاشته و همچون سناریوی گذشته خود به دیدار با این شیخ مطرود و بی خردرفته و به وی دلداری داده اند و وی را نسبت به ادامه راه منحوس خود ترغیب مینمایند .
حرکتی که مشابه آن پس از انزوای کروبی و موسوی بعداز راهپیمائی عظیم مردم در 22 بهمن 88رخ داد.
سخنگوی "کمیته روز قدس واشنگتن " در مصاحبه با یک پایگاه تحلیلی آمریکایی به تشریح تلاشهای صورت گرفته در خصوص تحریم کالاهای صهیونیستی در آمریکا پرداخت و گفت: تحریم کالاهای صهیونیستی در آمریکا شدت گرفته است. ![]() دراب افزود: سال گذشته یکی از افرادی که در دهه 80 در حمایت از تحریم کالاهای آپارتاید آفریقای جنوبی مشارکت داشت، از خاطرات و تجربیات خود گفت و ما رو ترغیب به تحریم کالاهای اسرائیلی کرد و به ما امید داد که این کار شدنی و بسیار تاثیر گذار است. در واقع این کاری است که مردم باید در 364 روز دیگر سال به آن بپردازند. منظور من این است که ما به مردم از کارهایی که میتوانند در سایر روزهای سال انجام دهند مطلع میکنیم. وی اینگونه ادامه داد: البته ما بین صهیونیستها و یهودیها تفاوت قائل هستیم. صهیونیسم یک ایدئولوژی سیاسی است که ارتباطی با یهودیان ندارد به همین دلیل هر ساله ما از سخنرانهای یهودی برای مراسم روز قدس دعوت میکنیم تا به این موضوع بپردازند. ما در پایگاه اینترنتی خود از سه شرکت آمریکایی حامی صهیونیسم نام بردهایم، مک دونالد، ستار باکس و کوکاکولا. تحریم کالاهای اسرائیلی بر اساس مدل موفق تحریم کالاهای آپارتاید آفریقای جنوبی طرح ریزی شده است که بسیار موفق بوده است. این کار به معنی نفع رساندن به شرکتهایی است که در آپارتاید نیستند و نه مجازات آنهایی که در آن حضور دارند. موضوع دیگر نحوه اطلاع رسانی ما است. ما برای این کار از تبلیغات آهنربایی استفاده میکنیم که نوشتههای مختلفی در آن استفاده می شود. نوشته هایی مانند: "آیا این تحریمها عملیاتی است؟ " برای مثال شرکت مک دونالد از موسسات صهیونیستی حمایت زیادی میکند. موسساتی که آمریکا را برای کمکهای نظامی و تسلیحاتی به اسرائیل تحت فشار می گذارند. همچنین به ساخت شهرکهای صهیونیستی در اسرائیل کمک میکنند. برای همین وقتی من از کنار یک رستوران مک دونالد رد میشوم یک دهکده و منزل تخریب شده فلسطینی برایم تداعی میشود. دراب افزود: این تحریم به این صورت تقریبا 10 سال پیش آغاز شده و یک اقدام بین المللی است که موجب تعطیلی شبعه های زیادی از رستوران های مک دونالد در سراسر دنیا شده است برای مثال صدها شعبه آن تنها در خاورمیانه به تعطیلی کشیده شده است. یکی دیگر از شاخصهایی که میتوان در ارتباط با تاثیرگذاری تحریم کالاها اسرائیلی این است که پیش از این سایت رسمی شرکت مک دونالد با افتخار از صندوق اتحاد یهودیان حمایت میکرد از طرف دیگر هم سایت صندوق اتحاد یهودیان هم نام مک دونالد را صفحه خود به عنوان یکی از حامیانش گذاشته بود ولی بعد از اینکه این تحریم ها شدت گرفت این سایت ها هرگونه ارتباط با هم را از بین برده اند و آن را مخفی میکنند. |
سخنگوی "کمیته روز قدس واشنگتن " در مصاحبه با یک پایگاه تحلیلی آمریکایی به تشریح تلاشهای صورت گرفته در خصوص تحریم کالاهای صهیونیستی در آمریکا پرداخت و گفت: تحریم کالاهای صهیونیستی در آمریکا شدت گرفته است. ![]() دراب افزود: سال گذشته یکی از افرادی که در دهه 80 در حمایت از تحریم کالاهای آپارتاید آفریقای جنوبی مشارکت داشت، از خاطرات و تجربیات خود گفت و ما رو ترغیب به تحریم کالاهای اسرائیلی کرد و به ما امید داد که این کار شدنی و بسیار تاثیر گذار است. در واقع این کاری است که مردم باید در 364 روز دیگر سال به آن بپردازند. منظور من این است که ما به مردم از کارهایی که میتوانند در سایر روزهای سال انجام دهند مطلع میکنیم. وی اینگونه ادامه داد: البته ما بین صهیونیستها و یهودیها تفاوت قائل هستیم. صهیونیسم یک ایدئولوژی سیاسی است که ارتباطی با یهودیان ندارد به همین دلیل هر ساله ما از سخنرانهای یهودی برای مراسم روز قدس دعوت میکنیم تا به این موضوع بپردازند. ما در پایگاه اینترنتی خود از سه شرکت آمریکایی حامی صهیونیسم نام بردهایم، مک دونالد، ستار باکس و کوکاکولا. تحریم کالاهای اسرائیلی بر اساس مدل موفق تحریم کالاهای آپارتاید آفریقای جنوبی طرح ریزی شده است که بسیار موفق بوده است. این کار به معنی نفع رساندن به شرکتهایی است که در آپارتاید نیستند و نه مجازات آنهایی که در آن حضور دارند. موضوع دیگر نحوه اطلاع رسانی ما است. ما برای این کار از تبلیغات آهنربایی استفاده میکنیم که نوشتههای مختلفی در آن استفاده می شود. نوشته هایی مانند: "آیا این تحریمها عملیاتی است؟ " برای مثال شرکت مک دونالد از موسسات صهیونیستی حمایت زیادی میکند. موسساتی که آمریکا را برای کمکهای نظامی و تسلیحاتی به اسرائیل تحت فشار می گذارند. همچنین به ساخت شهرکهای صهیونیستی در اسرائیل کمک میکنند. برای همین وقتی من از کنار یک رستوران مک دونالد رد میشوم یک دهکده و منزل تخریب شده فلسطینی برایم تداعی میشود. دراب افزود: این تحریم به این صورت تقریبا 10 سال پیش آغاز شده و یک اقدام بین المللی است که موجب تعطیلی شبعه های زیادی از رستوران های مک دونالد در سراسر دنیا شده است برای مثال صدها شعبه آن تنها در خاورمیانه به تعطیلی کشیده شده است. یکی دیگر از شاخصهایی که میتوان در ارتباط با تاثیرگذاری تحریم کالاها اسرائیلی این است که پیش از این سایت رسمی شرکت مک دونالد با افتخار از صندوق اتحاد یهودیان حمایت میکرد از طرف دیگر هم سایت صندوق اتحاد یهودیان هم نام مک دونالد را صفحه خود به عنوان یکی از حامیانش گذاشته بود ولی بعد از اینکه این تحریم ها شدت گرفت این سایت ها هرگونه ارتباط با هم را از بین برده اند و آن را مخفی میکنند. |