فارسی وان سنگر به سنگر می آید

فارسی وان سنگر به سنگر می آید

همواره عدم توجه اصولی و برنامه ریزی های روشن و هدفمند در حوزه علوم انسانی و هنر، یکی از کاستی های نیروهای دلسوز جمهوری اسلامی ایران بوده است. تدریس علوم انسانی مانند فلسفه، روان شناسی مواردی از این دست به میلیون ها جوان ایرانی که مهمترین سرمایه های کشورمان بوده و هستند، نتیجه ای جز تضعیف پایه های اعتقادی در میان آنها نداشته است.

، همواره عدم توجه اصولی و برنامه ریزی های روشن و هدفمند در حوزه علوم انسانی و هنر، یکی از کاستی های نیروهای دلسوز جمهوری اسلامی ایران بوده است. تدریس علوم انسانی مانند فلسفه، روان شناسی مواردی از این دست به میلیون ها جوان ایرانی که مهمترین سرمایه های کشورمان بوده و هستند، نتیجه ای جز تضعیف پایه های اعتقادی در میان آنها نداشته است ،مگر در مواردی محدود.
همین مسئله در هنر نیز نمود یافته و کاستی برنامه ریزی ها و مطالعات دقیق پیرامون خصوصیات این حوزه آنجا مشخص شده است که داد دلسوزان فرهنگ اسلامی ایرانی از برخی اتفاقات ناگوار فرهنگی به آسمان رفته است.برخی فیلم های سینمائی و گاه سریال های تلویزیونی، موضوعات و شایعات پیرامون زندگی هنرمندان خصوصاً بازگران عرصه سینما، اخبار بیرونآمده از برخی دانشگاه های هنر و برخی موارد دیگر مثال های خوبی در این مورد هستند.
متأسفانه پذیرش دانشجو در رشته های هنر و وابسته به آن، تناسب چندانی با نیازها و امکانات موجود در کشور ما نبوده است.حجم وسیع دانشجوی ورودی در دانشگاه های هنر دولتی، آزاد، غیرانتفاعی و علمی کاربردی نه تنها تناسبی با نیازهای جامعه ندارد بلکه به دلیل کمیت بیش از ظرفیت دانشگاه ها، زمینه ساز بسیاری از مشکلات کیفی در نحوهآموزش مهارت ها و تکنیک های هنری شده است.حال خود قضاوت کنید که در این فضا، آیا جائی برای آموزش اصول اخلاقی و فلسفه هنر اسلامی ایرانی باقی می ماند؟
البته این بخش خاکستری صورت مسئله است و بخش تیره تری نیز وجود دارد که همانا آموزشگاه های آزاد هنری است.در این آموزشگاه ها بدون هیچ نظارت خاصی و با آزادی عمل بسیار بالائی اقدام به اموزش هنرجویانرشته های هنری به خصوص بازیگری سینما می شود.علاقه وافر موجود ناشی از جذابیت نهافته در این شاخه از هنر سینما باعث استقبال گسترده از کلاس های آموزش آزاد آن شده است که در کنار مواردی همچون کارگردانی، نویسندگی، گریم و . . . باکیفیتی که یقیناً نیاز به توضیح و موشکافی عمق فاجعه ندارد، به علاقه مندان ارائه می گردد.
حال متصور شوید فارغ التحصیل یا هنرجوی یک رشته هنری مرتبط با تصویر و تلویزیون را هنگامی که بعد از کسب مهارت (به شرح جزئیاتی که بیان شد) وارد عرصه جامعه گردیده و به تلاش های نافرجامی جهت فعالیت می پردازد.چنین اشخاصی متأسفانه در مواردی که کم هم نیستند تبدیل به لقمه ائی آماده برای شبکه های قارچ گونه ماهواره ای می گردند.نه بدین منوال ناروا نخواهد بود که نام آنان را لشکریان فارسی 1 (شبکه ماهواره ای فارسی زبان که اقدام به پخش ریال به طور 24 ساعته کرده و ضمن نمایش داستان های هدفمند و تصاویر غیراخلاق در حال اشاعه بی حیائی در جامعه ماست) نهاده و خواستار چاره جوئی در موردشان شویم.
موضوع از این قرار است که همین اشخاص گاه به سادگی جذب شبکه های ماهواره ای شده و برای انان از داخل ایران فیلم و تصویر و کلیپ ارسال نموده و آنان را از این لحاظ پشتیبانی کرده و راه نفوذ و رسوخشان در فرهنگ جامعه را دائماً گشوده تر و هموارتر می نمایند.
ای کاش مسئولان عزیز عرصه فرهنگی، قدری هم به فکر یافتن چاره ای برای مقابله با لشکریان فارسی 1 در داخل خاک کشور و جغرافیای فرهنگی ایران اسلامی نمایند.

خارج نشینان برای کروبی بیانیه نوشتند

اخبار دریافتی حاکی از آن است که مهدی کروبی قرار است بزودی بیانیه ای بمناسبت سالگرد انقلاب مشروطه که توسط اتاق فکر جریان فتنه سبز خارج نشین تهیه شده را منتشر کند.

اتاق فکر جریان فتنه سبز که در خارج کشور فعالیت دارد در آخرین جلسه خود تصویب کردند بیانیه ای را به مناسبت سالگرد مشروطه برای کروبی نوشته و ضمن تماس با واسطه های داخلی خود این بیانیه را به اسم و امضای کروبی منتشر کنند.
به گفته برخی نزدیکان مهدی کروبی کاندیدای شکست خورده انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری قرار است وی بزودی بیانیه ای ساختارشکنانه بمناسبت سالگرد انقلاب مشروطه که توسط اتاق فکر خارج از کشور تهیه شده را منتشر کند. این اتاق فکر درصدد است با استفاده از مناسبت‌های تقویمی، تنفس مصنوعی جنبش سبز را ادامه دهند. 
در بیانیه مذکور با استفاده از شبیه‌سازی‌های تاریخی، مجلس شورای اسلامی یک مجلس فرمایشی و حکومتی عنوان می‌شود که طی آن حکومت با ردصلاحیت‌های حساب شده، نمایندگان خود را در آن وارد کرده است و بنابراین مجلس کنونی مغایر با خواست آزادیخواهانی چون سیدجما‌الدین اسدآبادی است.
از دیگر محورهای این بیانیه شبیه‌سازی‌های تاریخی است که بر اساس آن، کروبی ضمن مقایسه خود با شخصیت‌های تاریخی نظیر شیخ فضل‌‌الله نوری و سیدجمال‌الدین اسدآبادی، مظلوم‌نمایی کرده و این چنین القاء کنند که اگر در آن دوران، حکام جور این افراد را به دلیل مواضع‌شان به قتل رساندند آنها نیز امروز به دلیل مواضع حق طلبانه خود مورد فشار حکومت هستند.
وارد کردن اتهامات به شورای نگهبان و دبیر آن نیز در این بیانیه مطرح شده است.
بر اساس این گزارش متن این بیانیه توسط مجتبی واحدی از مشاوران کروبی و سردبیر سابق روزنامه آفتاب یزد که بعد از انتخابات ریاست جمهوری به خارج از کشور متواری شده بود و هم اکنون در تلویزیون صدای آمریکا مشغول فعالیت علیه نظام جمهوری است تنظیم شده است.
همچنین شنیده شده که برخی از نزدیکان و مشاوران کروبی با صدور این بیانیه با این ادبیات تند مخالف هستند و در تلاشند که از انتشار این بیانیه جلوگیری کنند و یا حداقل ادبیات آن را تلطیف نمایند.

موسوی: شورای امنیت 10 قطعنامه هم صادر کند، دست از حقوق خود برنمی

 
موسوی: شورای امنیت 10 قطعنامه هم صادر کند، دست از حقوق خود برنمی‌داریم

بازخوانی سخنان آقای موسوی که در میان افکار عمومی به عنوان یکی از سران فتنه 88 شناخته می‎شود در زمانی که خود مسئولیت دولت را برعهده داشته است، مشخص می‌کند که او نظر بسیار متفاوتی در این زمینه داشته است.

بازخوانی سخنان آقای موسوی که در میان افکار عمومی به عنوان یکی از سران فتنه 88 شناخته می‎شود در زمانی که خود مسئولیت دولت را برعهده داشته است، مشخص می‌کند که او نظر بسیار متفاوتی در این زمینه داشته است.

به گزارش شبکه ایران، میرحسین موسوی در جدیدترین اظهارات خود، از دولت به خاطر آنچه "زمینه‌سازی برای صدور قطعنامه تحریم" نامیده به شدت انتقاد کرده است.

با این حال، بازخوانی سخنان آقای موسوی که در میان افکار عمومی به عنوان یکی از سران فتنه 88 شناخته می‎شود در زمانی که خود مسئولیت دولت را برعهده داشته است، مشخص می‌کند که او نظر بسیار متفاوتی در این زمینه داشته است.

سرکرده کومله از ارتباط خود با جریان فتنه گفت


سرکرده کومله از ارتباط خود با جریان فتنه گفت

سرکرده گروهک تروریستی کومله نیز به جمع ستایش گران سران فتنه پیوست.
عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تروریستی کومله در سخنانی گفت: من ایستادگی و احساس مسئولیت موسوی و کروبی را در جنبش سبز تحسین می کنم.
وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی گفت: به اعتقاد ما جنبش سبز حرکتی برای سرنگونی جمهوری اسلامی است و دریکسال اخیر هم از آن همه نوع حمایتی انجام داده ایم.
نامبرده همچنین در ادامه گفت: ما مذاکراتی برای کمک هر چه بیشتر به جنبش سبز با نماینده آقای موسوی و کروبی و همچنین پسر یکی از مسئولین در اروپا انجام داده ایم که از ذکر جزئیات بیشتر در این خصوص معذورم.

چند پارگی جریان فتنه برسر نقد امام(ره) و دهه60


چند پارگی جریان فتنه برسر نقد امام(ره) و دهه60

تصمیم‌سازان و تدبیرگران جریان فتنه این روزها به دنبال«شکل» و«ترکیب» جدیدی برای ادامه فعالیت‌های خود هستند.

این جریان که آغازش با یک کیش شخصیت و یک توهم شکل گرفت چون نتوانست به دلیل سستی دیدگاه‌ها، ‌‌نظرات و برنامه‌های گریز از مرکز خود سماجت مقدسی را فراهم سازد، ‌‌در برابر سیل پرسش‌ها، ‌‌به دنبال یک مفر و گریزگاه و به تعبیری دقیق‌تر اختیارکردن یک سنگر برای احیای توان از دست رفته خود و بازیابی شخصیتی خود می‌باشد. ‌ این جریان که در پستوی جلسات خود گذرها و هجمه‌ها علیه اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را تجربه کرده، ‌‌سخت به تدارک برنامه‌هایی مشغولند. ‌برای دست یافتن به عمق نگاه این جریان به‌نظر می‌رسد بررسی مفروضات آنان امری لازم و ضروری است. ‌انتخابات که تمام شد و آشوب‌ها جریان گرفت و آتش اغتشاش فتنه‌گران رو به سردی گرایید، ‌‌سرآمدان این جریان برای بررسی آینده سیاسی خود به هم‌اندیشی‌های مختلفی مبادرت ورزیدند. ‌این هم‌اندیشی ابتدا با تدقیق در پیش‌فرض‌های آنان در طول سالیان گذشته همراه بود. ‌اینان معتقد بودند که به لحاظ نظری و عملی و قبل از انتخابات 88 به این نکات باور داشته‌اند: ‌‌

۱ ـ التزام به بقای جمهوری اسلامی و ترجیح آن بر سایر انواع رژیم‌های سیاسی

۲ ـ التزام به مشروعیت سیاسی رهبری به عنوان ولی فقیه

۳ ـ وجود عقلانیت نسبی در کنش‌های حاکمیت

۴ ـ وجود دموکراسی انتخاباتی نسبی (پس از مرحله ‌تعیین صلاحیت نامزدهای انتخاباتی)

۵ ـ توان اصلاح ساختارها پس از رسیدن به قدرت

اما در جریان انتخابات این مفروضات با توجه به فضایی که خود شکل دادند به سوی نقض پیش رفته و مواردی از آن به دلیل باورهای جدید نقض شده است. ‌در همین حال برای کسانی که خود در استقرار این نظم نقش داشته و برای آن کوشش کرده‌اند، ‌‌عبور از این مفروضات دربردارنده عیان شدن واقعیتی به نام استحاله بوده است. ‌لذا این جریان برای پوشش گذاشتن به این استحاله به دنبال سنگرگیری برای پنهان شدن از مؤاخذه ملت است. ‌ در همین راستا این جریان تلاش دارد با ادعای حرکت خود در مسیر خط امام و انقلاب مؤاخذه‌های انجام شده علیه خود را در برابر نام مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی قرار دهد. ‌این تلاش برای سنگرگیری اما در درون جریان فتنه با مواضعی چند روبه‌رو شده است. ‌ عده‌ای در این زمینه تصریح کرده‌‌اند که ما باید ضمن تأکید‌‌ بر وجود حکومت دینی، ‌‌باید ولی فقیه حاضر را مورد تهاجم قرار داده تا بتوانیم به عنوان یک اپوزیسیون داخل نظام به فعالیت مشغول باشیم. ‌مخالفین این نظر معتقدند که اتخاذ این روش موجب خواهد شد که این جریان ضمن از دست دادن فرصت ادامه بازی سیاسی دچار بی‌‌عملی نیز خواهد شد. ‌عده دیگری نیز با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی اصلاح پذیر نیست، تأکید‌‌ کرده‌‌اند که تغییر حکومت دینی و جایگزینی حکومت سکولار باید مورد توجه قرار گیرد. ‌مخالفین این ایده نیز بر این باورند که در صورت اتخاذ این شیوه آنان رسماً به عنوان اپوزیسیون خارج از نظام شناخته خواهند شد. ‌

در این میان اما گروه دیگری نیز بر این باورند که باید از شیوه طراحی و تحریف قرار دادن امام در برابر نظام استفاده جست. ‌
گفته می‌شود در جلساتی که فتنه‌گران ترتیب داده‌‌اند به این موضوع توجه ویژه‌ای شده و بر پیگیری این شیوه تصریح شده است، ‌اما خود این شیوه نیز با اما و اگرهایی روبه‌رو شده است. ‌بخشی از بدنه رادیکال احزاب اصلاح‌طلب به محوریت یکی از کسانی که سعی در به‌دست گیری نقش عملیاتی جریان فتنه را دارد، ‌‌تصریح کرده‌‌اند که خود آنان به مدیریت زمان امام نیز انتقاد دارند و در این شرایط باید به نقد آن بپردازند. ‌از دیگر سو، عده‌ای نیز با محوریت یکی از نیروهای قدیمی اصلاح‌طلب تصریح کرده‌‌اند که گرچه خود قائل به انتقاد از مدیریت زمان امام(ره) هستند ولیکن باید به دو دلیل از این مسأله احتراز بجویند. ‌اول اینکه این انتقاد نوعی خود‌زنی بوده و با توجه به اینکه آنان خود در آن ایام مسئولیت داشته‌اند، ‌‌تناقض عمیقی در این زمینه به‌وجود خواهد آمد. ‌این نیروی با سابقه همچنین با اشاره به نامه مصطفی تاج‌زاده که در آن تصریح شده بود که اصلاح‌طلبان اشتباهات زیادی را داشته و نسبت به شریعتمداری بد کرده و بی‌‌محابا پیش رفته‌اند، ‌‌گفته است که این خط‌مشی یک نوع خودسری بوده و هزینه‌های بسیاری را برای ما فراهم کرده است. ‌ وی همچنین دلیل دوم خود را برنامه این جریان برای بهره‌گیری از ظرفیت بیت امام(ره) عنوان کرده و گفته است: ‌‌اگر این موارد طرح شود ظرفیت بزرگی را برای سنگرگیری از دست خواهیم داد. ‌از سوی دیگر با ایراد این انتقادات بیت امام را رودروی خود قرار داده و شرایط را برای خود سنگین‌تر از گذشته خواهیم کرد. ‌ گفته می‌شود که این جریان با جمع‌بندی‌های خود فعلاً به این نتیجه رسیده است که با مسکوت گذاشتن انتقاد نسبت به مدیریت زمان امام(ره) و دهه60 سنگرگیری پشت نام امام را رقم زده تا خود را نسبت به مؤاخذه‌ها ایزوله کرده تا با عبور از شرایط موجود به سوی ادامه برنامه‌های خود گام بردارند. ‌