علت 20 سال دوری موسوی از سیاست

علت 20 سال دوری موسوی از سیاست
رهنورد در خصوص اینکه چرا موسوی 20 سال خارج از سیاست بوده است گفت:فکر می کرد افراد برجسته ای مثل آقای هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی بر مسند امور هستند؛ از این رو دلیلی نمی دید پا وسط بگذارد.

وی با بیان اینکه در زمان مسئولیت خودش در دانشگاه الزهرا اجازه نداده است حراست دانشگاه به دختران بی حجاب تذکر دهند، گفت:در مورد پوشش شان هم فشاری روی دختران دانشجو نمی گذاشتم انجام شود .اولین کاری که کردم این بود که محافظان جلوی درب دانشگاه را که به پوشش خانم ها ایراد می گرفتند حذف کردم.

وی سپس در تئوری جدید خود این حذف حراست را باعث افزایش تعداد دانشجویان دکترا دانست و ادامه داد:این اقدامات سبب شد دانشگاهی که فقط در یک رشته دارای فارغ التحصیل دکترا بود امروز در 8رشته دارای دکترا است.

رهنورد در خصوص اینکه چرا موسوی 20 سال خارج از سیاست بوده است گفت:فکر می کرد افراد برجسته ای مثل آقای هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی بر مسند امور هستند؛ از این رو دلیلی نمی دید پا وسط بگذارد.

وی در عین حال به اختلاف خود با موسوی در این زمینه اشاره کرد و گفت:من اما همیشه منتقد بوده ام... کتاب من 30 سال پیش مورد نقد یا بهتر بگویم مورد سرکوب فکری واقع شد روشن است که چقدر مورد فشار جریانهای واپس گرا بودم.

تردید در وجود توهمی بنام اصولگرایی

تردید در وجود توهمی بنام اصولگرایی
 اصولگرایی واقعا وجود دارد؟ یا آنچه موجود است اصولگرایانی غیرهمسو وبانام مشترک هستند؟


 جریان موثر و ریشه دار اصولگرا در مقطع کنونی باید پرسش های مهم ذیل را پاسخ دهد:
الف- آیا تصویر "اصولگرایی" موجود مطلوب است یا خیر؟ و یا صرفا اسم مشترک بر همه آن کسانی است که جریان تجدید نظر طلب را نفی می کنند؟
به عبارتی، آیا با تحولات شدید پدید آمده سیاسی و حذف و یا سکوت و یا حضور غیر موثر رقیب تاریخی این جریان، اکنون ما شاهد "اصولگرایی" هستیم یا "اصولگرایانی" که در نام و عنوان مشترک ولی در گرایش ها
 مختلف الجهت و بعضا در مسیرها متنافر؟
ب- با توجه به مسائل نوپدید جامعه ایرانی و پرسش ها و معضلات نسل نو، تعاریف، تقسیم بندی ها، مراجع فکری و خط مشی ها و رویکردهای پیشین اصولگرایان برای اداره صحنه سیاسی کافی و مفید است یا خیر؟
ج- آیا روابطی که پیش از این توسط جریانات و احزاب اصولگرا با یکدیگر، با شیوخ و ریش سفیدان، با روحانیت و تشکل های روحانی و حتی با مقام ولایت تعریف شده است، هنوز کارایی دارد یا پس از حدود سه دهه باید تعاریف جدیدی را پیشنهاد کرد؟
د- فضای سیاسی آینده را چگونه باید ترسیم کرد؟ در رقابت بااصلاح طلبان جدید، در رقابت با اصلاح طلبان باقیمانده، در فضای بدون رقابت و یکه تازانه، یا در رقابت با نیروهای اصولگرای دیگر؟ یا به عبارتی نبرد اصولگرا- اصولگرا.

ه - و حتی فراتر از همه این ها، با توجه به دستاوردهای به دست آمده طی سه دهه بویژه دهه اخیر آیا باید سطح توقع حکومتی در حوزه دینداری از توده مردم چون گذشته تعریف شود و یا تعاریف جدیدی ممکن است که گستره بیشتری را زیر چتر ارزش های نظام جمع کرده و از سطح اصطکاک حکومت با مردم بکاهد؟

این روزنامه سپس توصیه کرده است:

 اگر رهبری یا مدیریت واحد اصولگرایان در حال حاضر به دلیل تعارض چهره های شاخص و یا معضلات فیما بین امکان پذیر نباشد، حداقل ستاد فراگیر یا شورای عالی اصولگرایان شکل گرفته و در وهله نخست با تصویب مانیفست یا اعلامیه مواضع و رویکردهای کلان جریان اصولگرا به ساماندهی وضعیت موجود بپردازد. طبعا لازمه این امر وزن کشی مجدد نفوذ رجال سیاسی، مذهبی اصولگرا و احزاب نه از منظر حضور در مناصب سیاسی بلکه از جهت میزان نفوذ و پذیرش مردمی است.
 

عکس العمل رهبری هنگام پخش موسیقی‌های تند از صدا و سیما

ماجرای شکایت آیت الله خزعلی از موسیقی‌های صدا و سیما به رهبری
عکس العمل رهبری هنگام پخش موسیقی‌های تند از صدا و سیما

من بارها دیده‌ام که وقتی تلویزیون یا رادیو موسیقی تند و شبه ناکی پخش می‌کند، آقا بلافاصله می‌گویند خاموش کنید. ما هم که پس از مدتی دستمان آمده بود که آقا در مقابل این نسخ موسیقی‌ها، حساسیت نشان می‌دهند، خاموش می‌کردیم.
 محسن جوادیان از محافظین سابق مقام معظم رهبری درباره عکس العمل رهبری هنگام پخش موسیقی‌های تند و شبه ناک صدا و سیما می‌گوید:

من بارها دیده‌ام که وقتی تلویزیون یا رادیو موسیقی تند و شبه ناکی پخش می‌کند، آقا بلافاصله می‌گویند خاموش کنید. ما هم که پس از مدتی دستمان آمده بود که آقا در مقابل این نسخ موسیقی‌ها، حساسیت نشان می‌دهند، دیگر قبل از تذکر ایشان در ماشین یا هر جای دیگر وقتی رادیو چنین موسیقی‌هائی پخش می‌کرد، خاموش می‌کردیم.

از دیدگاه ایشان اینکه صدا و سیما پسوند اسلامی دارد دلیل بر حلیت تمامی آنچه پخش می‌کند، نیست. البته ایشان معتقدند که در این گونه موارد همه‌ی افراد باید حساسیت نشان دهند. من یادم هست یکبار آیت الله خزعلی از موسیقی‌های صدا و سیما به ایشان شکایت کرد [آقا] فرمودند: «من به سهم خودم تذکر می‌دهم، اما شما خودتان هم باید تذکر دهید، امر به معروف و نهی از منکر به همه واجب است.»
 

کاسبی از حجاب توسط بی حجابان!

کاسبی از حجاب توسط بی حجابان!

نکته ای که جای تاسف شدید دارد اینکه از ظواهر امر بر می آید فروشندگان زن این مکانها هیچ گونه اعتقادی به مبحث حجاب و عفاف نداشته و در عین ناباوری خانمهای فروشنده ای که بدترین نوع پوشش و آرایش های غلیظ را دارا می باشند شما را توصیه و دعوت به خرید چادر و سایر پوشش های اسلامی می کنند!
متاسفانه امروزه سوء استفاده از ابزار دین و مذهب برای کسب درآمد بیشتر تبدیل به حرفه وشغل برخی افراد گردیده است.

البته نفس سود آوری از مایحتاج دینی مردم عیب نمی باشد امّا زمانی اینکار رنگ خدعه و نیرنگ و شیطانی به خود می گیرد که عده ای بی اعتقاد به اصول و مبانی اسلامی به منظور کسب درآمد بیشتر برای مومنین نیازتراشی کرده در حالیکه هیچ گونه اعتقادی به آرمانها و ارزشهای مسلمانان نداشته و نتیجه ای جز سودآوری را در ذهن خود دنبال نمی کنند.

بعد از ترفندهای پیاپی برخی تولید کنندگان نسبت به مبحث و مسائله حجاب که منجر به ورود انواع و اقسام پوششهای نوظهور ملی و اسلامی گردید و قداست حجاب برتر را به بازیچه گرفت، اینک با گذری در بازار و فروشگاههای حجاب به عمق اهداف صرفا اقتصادی نیازتراشان مذهبی پی خواهیم برد.

اگرچه با تمامی تبلیغات صورت گرفته پیرامون چادر ملی و امثال آن، تاکنون کسی قادر به پاسخگویی پیرامون مزایای "چادر ملی" نسبت به چادر سنتی نشده است امّا متاسفانه روز به روز این نوع پوشش و مشابه آن که هیچ رنگ و بویی از حجاب برتر را نداشته و بیشتر شبیه به مانتوهای تنگ و لباسی برای خود نمایی بیشتر برخی بانوان بوده، فضای اغلب فروشگاهها و مغازه های حجاب و عفاف را از آن خود کرده است.

دردآور تر از این موضوع مشاهده بانوانی با ظاهر بسیار نامناسب  بعنوان فروشندگان و عرضه کنندگان محصولات حجاب در این نوع فروشگاهها می باشد.

به گزارش خبرنگار ما از شهر ری، در باب القبله حرم ملکوتی حضرت شاه عبدالعظیم حسنی پاساژیست که زائران برای ورود به حرم از آن عبور می کنند.
 با مراجعه به این مجتمع تجاری چند فروشگاه محصولات حجاب توجه شما را به خود جلب می کند امّا نکته ای که جای تاسف شدید دارد اینکه از ظواهر امر بر می آید فروشندگان زن این مکانها هیچ گونه اعتقادی به مبحث حجاب و عفاف نداشته و در عین ناباوری خانمهای فروشنده ای که بدترین نوع پوشش و آرایش های غلیظ را دارا می باشند شما را توصیه و دعوت به خرید چادر و سایر پوشش های اسلامی می کنند و آنرا بعنوان بهترین هدیه شما به مادر، همسر و خواهرتان معرفی می کنند!

این در حالیست که مبلغین و عرضه کنندگان محصولات حجاب در کشوری مسلمان چون ایران خود باید الگویی برای دیگران بوده و الا تعبیر" کاسبان دین و مذهب" و ملعونین خدواند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت کمتر مذمتی است که مستحق آن خواهند بود

لازم بذکر است به گفته اندیشمندان اسلامی، "حجاب" به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمی‎توان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.
 

اولتیماتوم موسوی به سران پنهان و نیمه پنهان فتنه

اولتیماتوم موسوی به سران پنهان و نیمه پنهان فتنه

سازهای ناموزون در جریان فتنه موجب  رد و بدل های پیام هایی میان برخی سران و لایه های پنهان ونیمه آشکارفتنه شده است.

در پی عدم همراهی برخی از افراد و چهره های موثردر جریان فتنه در ماه های اخیر با میرحسین موسوی و فعال سازی تشکیلات موازی تحت عناوین مختلف بویژه شاخه ای استانی بنیاد باران،میرحسین موسوی پی به بروز این شکاف برده و از هم اکنون پیام هایی را به برخی لایه ها و افراد موثر جبهه اصلاحات ارسال کرده است.
ایفای نقش تقسیم کار شده و هدف گذاری شده،حضورموثر در جریانات و موضع گیری ها،عدم سازش مواردی بوده که گفته می شود مورد تاکید موسوی بوده است.
ازدیگر سو موسوی به برخی دیگر از عوامل پنهان فتنه نیزانتقادهایی مبنی برعدم التزام آن ها به حمایت هایشان از جریان سبزارسال کرده است.
در همین زمینه گفته می شود میرحسین موسوی اخیرا به این افراد اولتیماتوم داده که درصوتر تداوم این رویه و عدم التزام آنها به تعهداتشان، به تنهایی راه را ادامه خواهد داد و سازشکاران را افشا خوهاد کرد.
منابع آگاه در این زمینه معتقدند هشدار موسوی در این شرایط فارغ از عبور حامانیش از وی به دلیل نزدیکی برخی از آن ها به نظام بوده و وی خواهان موضع گیری شدید اللحن و حمله آن ها به تمام ارکان نظام می باشد.
،یکی از توهمات میرحسین موسوی که تاکنون وی از آن رنج می برد تلاش برای خیابانی کردن شرایط می باشد که این مساله با اطلاع دوستان وی نیز رسیده ولی انها تحرکات خیابانی را پایان یافته عنوان کرده اند.